"အကုၤရမင္းသားႏွင့္ပုဏၰား"
"အကုၤရမင္းသားသည္ လွည္းသားငါးရာ
ျဖင့္ ကုန္သြယ္ခဲ႔ရာ လွည္းငါးရာျဖင့္ပင္ကုန္သြယ္
ေသာ ပုဏၰာတစ္ဦးလည္း အတူပါ၏။ လမ္းမွား
၍ အစာေရစာေတြကုန္ခဲ႔ရာ ေညာင္ပင္ႀကီးတစ္
ပင္ေတြ႔၍ ခိုနားၾက၏။ ထိုေညာင္ပင္မွ တန္ခိုးႀကီး
မားေသာနတ္ႀကီးသည္ သူတို႔အားသနား၍ လက္
ယာလက္ကိုဆန္႔တန္းကာ ပထမ ေရ ထို႔ေနာက္
လိုရာ လိုရာ အကုန္ေပး၍ သူတို႔အားခ်မ္းသာေစ
ခဲ႔သည္။
ထိုအျခင္းအရာကိုျမင္ေသာပု႑ားက လို
ရာခပ္သိမ္းေပးေသာ ဤနတ္ႀကီးကိုအတင္း
ေဆာင္ၾကဥ္းသြားစို႔ ဟု အကုၤရအားတိုင္ပင္သည္။
ထိုအခါ အကုၤရမင္းသားက "သစ္တစ္ပင္မွာ အိပ္
ရ ထိုင္ရ နားေနရလ်ွင္ ထိုအပင္၏ အခက္ကိုပင္
မခ်ိဳးသင့္ မိတ္ေဆြပစ္မွားသူမွာ သူယုတ္သာျဖစ္
သည္ဟု" သူေတာ္ေကာင္းတရားျပေျပာဆို၏။
ပု႑ားကလည္း သစ္ပင္အရိပ္မွာ ထိုင္ရ
အိပ္ရေစကာ အက်ိဳးရွိမည္ဆိုလ်ွင္ ပင္စည္ကိုပင္
ျဖတ္ႏိူင္ေၾကာင္း နီတိနည္းျပလ်က္ ပု႑ားကေခ်
ပ၏။ ထိုအခါ အကုၤရက မိမိအရိပ္ခိုရာသစ္ပင္ကို
အရြက္ပင္ပင္ မဖ်က္ဆီးရ မိတ္ေဆြျပစ္မွားသူမွာ
လူယုတ္မာျဖစ္ေၾကာင္း ထပ္မံဆိုေသာ္ ပု႑ားက
အက်ိဳးရွိလ်ွင္ အျမစ္ပါႏူတ္ယူရေၾကာင္း ဆိုျပန္
သည္။ ထိုအခါ အကုၤရက နီတိမွာ ကိုယ္က်ိဳးသာ
ၾကည့္၍ မမွန္ေၾကာင္း တရားသေဘာသာ အမွန္
ျဖစ္ေၾကာင္း သိေစလို၍ "ပု႑ား သူ႔အိမ္မွာ တည
အိပ္ရ သူ႔ထံမွ ထမင္းအေဖ်ာ္ရသည္ကိုပင္ ထိုသူ
ကိုစိတ္ျဖင့္ပင္ မေကာင္းမႀကံထိုက္ ေက်းဇူ႔သိသူ
ကို သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ခ်ီးမြမ္း၏။ "မိမိအား အိပ္
ယာ ေနရာေပး အစားအစာေပးေသာ မညွဥ္းဆဲ
တတ္ေစာင့္စည္းတတ္ေသာ ထိုေပးကမ္းျခင္း
လက္ရွိေသာ မိတ္ေဆြသည္ မိတ္ေဆြျပစ္မွားသူ
ကို ေလာင္ကြ်မ္းတတ္သည္ ေရွးဦးေက်းဇူ႔ျပဳသူ
ကို ေနာက္အခါ ညွဥ္းဆဲႏွိပ္စက္သူမွာ စိုေသာ
လက္ရွိေသာ မိေဆြ၏ အဖ်က္အဆီးခံရသည္ျဖစ္
၍ ေကာင္းေသာအာရံုမ်ားကို မေတြ႔ႀကံဳရတတ္"
ဤသိုတရားျပ ေျပာဆိုေသာအခါမွ ပု႑ားလည္း
တိတ္သြားေတာ့၏။"
မွတ္ခ်က္
ဤ၌ ေက်းဇူ႕ကန္းသူ ခံရေသာအျပစ္မွာ
ေက်းဇူ႔ျပဳသူက လုပ္ရသည္မဟုတ္ေသာ္လည္း
သူ႔ကိုျပစ္မွား၍ ခံရေသာေၾကာင့္ သူကပင္ေလာင္
သကဲ႔သို႔၎ ဖ်က္ဆီးသကဲ႔ငို၎ တင္စားဆိုျခင္း
့ျဖစ္သည္။ ဤ၌ ေက်းဇူ႔ျပဳသူကို "အလႅပါဏိ=
စိုေသာလက္ရွိသူ"ဟု ဆို၏။ ထို႔ေၾကာင့္ "စိုေသာ
လက္ကို မေျခာက္ေစႏွင့္"ဟု ဆိရိုးရွိခဲ႔သည္။
No comments:
Post a Comment